خدمات نگهداری سونا خشک و بخار

نگهداری سونا

امروز استفاده از سونا، جکوزی و استخر در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بسیار همه‌گیر شده ‌است و افراد زیادی از این امکانات استفاده می‌کنند، تقریبا در اکثر منازل لوکس سونا خشک یا سونا بخار پیدا می‌شود. نگهداری از سونا و تجهیزات آن بسیار راحت‌تر از استخر و جکوزی است.

در سونا از تجهیزات الکتریکی پیچیده، پمپ و… دیگر خبری نیست و تنها قطعاتی که به مراقبت نیاز دارد گرمکن (هیتر، دیگ بخار یا مولد بخار) کف و قسمت‌های چوبی سونا و همچنین تجهیزات روشنایی و تجهیزات کنترل سونا است.

نگهداری از سونا با توجه به انواع مختلف آن و تجهیزات و متریال استفاده شده مراحل و شرایط متفاوتی دارد، برخی از موارد توسط خود افراد قابل انجام است و برخی دیگر نیازمند فرد متخصص هستند. در رابطه با نگهداری سونا خشک و سونا بخار نکات مهمی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

نگهداری سونا

 بیشتر بدانید: سونا

۱

نکات مهم نگهداری سونا خشک

استفاده و راه اندازی سونای خشک نیازی به نصب تاسیسات در موتورخانه ندارد. سیم‌کشی مربوط به تجهیزات الکتریکی و روشنایی سونا و تعمیرات آن تنها باید توسط افراد مجرب در این زمینه انجام شود. بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن صدمات به سیستم برق و عواقب ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی حتما باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

اطراف و دور تا دور گرمکن سونا خشک را بهتر است با نرده بپوشانید. همچنین در محیط سونا تحت هیچ شرایطی از مواد قابل اشتعال استفاده نکنید. در صورتی که امکان وقوع حادثه باشد و برای حبس نشدن افراد در اتاق سونا خشک، درهای ورودی و خروجی نباید قفل شود و نباید در این محیط از در قفل‌دار استفاده شود، بلکه در باید با فشار دادن باز و بسته شود. استفاده کودکان از سونا تنها باید به همراه والدین و تحت نظارت آنها باشد.

سرویس دوره ای و نگهداری از سونا خشک برای جلوگیری از هر گونه خطر و مشکل احتمالی و عملکرد صحیح آن نیازمند سرویس کار با تجربه و حرفه ای است که شرکت رزآب این خدمات را به بهترین شکل با کمترین هزینه به شما ارائه می‌کند. این تیم حرفه ای کلیه خدمات نگهداری و سرویس را با مدرن ترین تکنولوژی ها و جدیدترین ابزار به مشتریان خود ارائه می‌کند.

 بیشتر بدانید: سونا خشک

۲

نکات مهم نگهداری سونا بخار

نگهداری سونا (Saunaشامل دو بخش می‌شود. اولین بخش آن رعایت نظافت محیط و فضای داخلی سونا است که شامل شستشو با مواد شوینده و بهداشتی است و بخش دوم شامل نگهداری از تجهیزات مولد بخار (گرمکن یا دیگ بخار)، کف، سکوها و دیواره‌های چوبی سونا است.

همچنین برای محافظت و نگهداری از تجهیزات روشنایی و الکتریکی سونا اگر دچار مشکلی شد بهتر است به یک فرد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه مراجعه نمایید. تمام این بخش‌ها حائز اهمیت هستند و باید برای انجام این خدمات به یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه مراجعه نمایید. ما در اینجا یک شرکت به شما معرفی می‌کنیم که خدمات با کیفیت را با هزینه پایین ارائه می‌دهند.

شرکت رزآب با بهترین و مدرن ترین ابزار و تکنولوژی های روز دنیا کلیه خدمات نگهداری از سونا بخار شما را به صورت دوره ای برعهده میگیرد. سال‌ها تجربه این تیم حرفه ای در ارائه خدمات نصب تا نگهداری این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد خواهد کرد که بهترین نوع سرویس و خدمات را در خصوص سونا دریافت خواهید کرد.

 بیشتر بدانید: سونا بخار

۳

نگهداری سونا خانگی

نگهداری از سونای خانگی با توجه به تعداد کاربری علاوه بر بهبود عملکرد آن سبب طول عمر سونا می‌شود. یکی از نکات مهم در نگهداری از سونا خانگی استفاده از آب تصفیه شده است. آب های تصفیه نشده رسوباتی دارند که بعد از مدتی بر روی چوب‌های سونا می‌نشیند که تمیز کردن چوب‌ها سخت خواهد بود.

برای نگهداری از سنگ‌های داغ در سونای خشک خانگی می‌توانید از روغن های آنتی باکتریال برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. برای عملکرد بهتر سونای خشک و جلوگیری از رشد باکتری‌ها حتما بعد از استفاده از آن در و پنجره را باز بگذارید تا سونا کاملا خشک شود.

برای تمیز کردن چوبهای سونا از یک پارچه نم دار و شوینده مخصوص این کار استفاده کنید و از هر نوع شوینده برای تمیز کردن محیط سونا استفاده نکنید.

نکته مهم دیگر انجام سرویس دوره ای و چک کردن تجهیزات سونا است، سونا نیازمند این است که ماهانه تمیز شود تا از رشد میکروب ها در محیط آن جلوگیری شود.  این اقدامات به صورت دوره‌ای باید توسط سرویسکاران و متخصصان انجام شود تا تجهیزات عملکرد بهتر و عمر مفید تری داشته باشند.

سرویس و نگهداری سونا شامل چه مواردی است؟

توجه داشته باشید که اگر به نگهداری و سرویس سونا اهمیت کافی ندهید باید هزینه آسیب‌های وارده از بی توجهی را پرداخت کنید. برای لذت مدام و جلوگیری از هر گونه مشکل در عملکرد سونا برخی از نکات را می‌توانید با دقت رعایت کنید و برخی دیگر را به سرویس کار حرفه‌ای بسپارید تا به صورت دوره‌ای موارد لازم را انجام دهد.  در زیر برخی از مراحل سرویس و نگهداری سونا را بیان کرده ایم:

سرویس و نگهداری سونا
  • دیواره سونا باید با استفاده از یک شوینده مخصوص برای جلوگیری از رشد باکتری و قارچ تمیز شود
  • برای جلوگیری از بیمار شدن کاربران باید حتما صندلی ها و کف سونا با شوینده مخصوص تمیز شود
  • برای جلوگیری از بوی نامطبوع در سونا و رشد باکتری باید به صورت دوره‌ای کوره سونا تمیز شود
  • سیستم تهویه سونا باید به طور مرتب چک شده تا علاوه بر تنظیم درجه حرارت سلامت افراد نیز تضمین شود
  • درجه حرارات سونا باید به صورت مرتب چک شود تا احتمال بروز بیماری کاهش پیدا کند
  • سیستم بخار سونا نیز به سرویس دوره‌ای نیاز دارد تا بخار سونا تنظیم و سلامت افراد در هنگام استفاده به خطر نیفتد
اهمیت نگهداری سونا

اهمیت نگهداری سونا

نگهداری از سونا به دلیل متریال استفاده شده در ساخت آن و نوع تجهیزات با توجه به انواع متفاوت سونا برای ارائه عملکرد بهتر اهمیت زیادی دارد. انتخاب نوع متریال در ساخت اتاقک آن و بعد نصب و راه‌اندازی تجهیزات آن ابتدای راه برای لذت بردن از این تفریح است. برای ادامه لذت و حال خوش در هنگام استفاده از سونا اهمیت نگهداری از متریال و تجهیزات استفاده شده را جدی بگیرید.

اکثر سوناها از داخل و خارج از چوب ساخته شده‌اند. این چوب طبیعی است. بنابراین، از چوب باید به گونه‌ای محافظت شود که در برابر گرما و سرما مقاوم باشد. چوب‌های استفاده شده در سونا باید در مقابل رطوبت نگهداری شوند، برای جلوگیری از فرسوده شدن چوب و آسیب دیدن سونا باید مراقبت‌های لازم به عمل آید. نگهداری از سونا نیاز به امکانات و تخصص دارد و این برای افراد کم تجربه کار دشواری است. برای مراقبت از سونای خود تا پایان مطالب ما را همراهی کنید.

خدمات نگهداری سونا توسط تیم رزآب

تیم رزآب متشکل از افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی انواع سونا خشک و سونا بخار، جکوزی، وان جکوزی و استخر می‌باشد که کلیه خدمات تعمیر و سرویس انواع سونا، استخر و جکوزی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

تیم متخصص و حرفه‌ای رزآب با برنامه ریزی و در زمان مشخص شده از سوی مشتریان در هر دوره کلیه امور سرویس و نگهداری سونا خشک و سونا بخار شما را با بهترین و مدرن ترین تکنولوژی ها بر عهده میگیرد.

درصورتی که به هر کدام از این خدمات نیاز داشتید کافی است با ما در رزآب در ارتباط باشید تا کارشناسان ما پاسخگوی کلیه سوالات تخصصی شما باشند و به درخواست‌های شما در اسرع وقت رسیدگی کنند.

خدمات نگهداری سونا
۱

عیب یابی تجهیزات سونا خشک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای نگهداری و تعمیر سونا باید انجام شود عیب‌یابی سونا است. کارشناسان حرفه‌ای می‌توانند به راحتی ایرادات سونا را پیدا کرده و برای تعمیر آن‌ها اقدام کنند.

به دلیل اینکه در ساخت سونای خشک تجهیزات مکانیکی زیادی استفاده نشده است احتمال بروز مشکل پایین و در صورت بروز مشکل عیب یابی برای سرویس کار و رفع آن آسان است. اگر عایق‌ها، دیواره‌ها، سکوها و دیگر تجهیزات به درستی انتخاب و نصب شده باشند تا سالیان طولانی مشکلی برای سونا خشک به وجود نمی‌آید.

بخش هایی از سونا که احتما بروز مشکل در آنها بیشتر است شامل گرمکن، سنگ‌ها و تغییر رنگ چوب‌ها خواهد بود. از کار افتادن گرمکن علل متفاوتی دارد که در صورت چنین مشکلی حتما سرویس کار را خبر کنید تا با بررسی به موقع مشکل را حل کند.

سنگ‌های گرمکن به طور معمول باید بعد از چندین سال تعویض شوند اگر احیانا سنگها خرد شوند باید به سرویس کار اطلاع دهید تا برای تعویض سنگها و جمع کردن کلیه سنگ ریزه ها اقدام کند تا به مرور زمان به گرمکن آسیبی وارد نشود. توجه داشته باشید که سنگ‌ها باید با محلول مخصوص به صورت دوره‌ای تمیز شوند.

در صورتی که رنگ چوب‌های سونا تغییر کرده‌اند به سرویس کار اطلاع دهید زیرا استفاده از محلول برای بهتر شدن رنگ چوب‌ها خطرناک است و نیاز به متخصص و فرد حرفه‌ای در این حوزه دارید.

کارشناسان مجموعه رزآب عیب‌یابی سونا و مشکلات آن را با استفاده از به‌روزترین تجهیزات انجام می‌دهند. کارشناسان خبره ما در رزآب با سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در این زمینه آماده ارائه خدمات به کلیه مشتریان می‌باشند تا مشکلات آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن حل نمایند.

۲

عیب یابی تجهیزات سونا بخار

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای نگهداری و تعمیر سونا باید انجام شود عیب‌یابی سونا است. کارشناسان حرفه‌ای می‌توانند به راحتی ایرادات سونا بخار را پیدا کرده و برای تعمیر آن‌ها اقدام کنند.

سونای بخار نیز مانند سونای خشک از تجهیزات کمی برخوردار است با نگهداری و سرویس دوره ای امکان بروز مشکل در آنها به صفر می‌رسد. اما بیشترین مشکلات در این نوع سونا در بخش مولد بخار دیده شده است که علل متفاوتی دارد و برای رفع مشکل باید حتما به سرویس‌کار اطلاع دهید. این مورد نیز با استفاده از آب تصفیه شده و سرویس دوره‌ای قابل پیشگیری است.

کارشناسان مجموعه رزآب عیب‌یابی سونا و مشکلات آن را با استفاده از به‌روزترین تجهیزات انجام می‌دهند. کارشناسان خبره ما در رزآب با سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در این زمینه آماده ارائه خدمات به کلیه مشتریان می‌باشند تا مشکلات آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن حل نمایند.

 بیشتر بدانید: تعمیر سونا

چه زمانی سونا نیاز به سرویس و نگهداری دارد؟

سونا با توجه به شیوه عملکرد و تجهیزات مورد استفاده برای عملکرد بهینه نیاز به نگهداری و سرویس دوره ای در ماه دارد. به هیچ عنوان منتظر نمانید که بعد از بروز مشکل برای سرویس و نگهداری آن اقدام کنید زیرا خسارات پیش آمده با نگهداری به موقع و سرویس دوره‌ای سونا قابل پیشگیری هستند.

رشد باکتری و قارچ برای سلامت افرادی که از سونا استفاده می‌کنند بسیار خطرناک است، تهویه مناسب و نگهداری از تجهیزات علاوه بر حفظ سلامتی کاربران سونا لذت این تفریح را برای شما دو چندان و خیال شما را آسوده خواهد کرد. سونا برای عملکرد صحیح و کارکرد عالی باید به طور دوره ای و مداوم سرویس و نگهداری شود.

برای تعیین زمان دقیق و دوره ای سرویس و نگهداری از سونا با مشاوران تیم رزآب تماس گرفته تا بر اساس میزان کارکرد ، سن و نوع سونا شیوه و انواع سرویس و تجهیزات لازم را مشخص و در زمان لازم جهت سرویس و نگهدار آن اقدام کنند. با سپردن نگهداری و سرویس دوره ای سونا به تیم رزآب در زمان لازم و مشخص شده بدون نگرانی از اینکه اصولی را فراموش کرده باشید سونای شما برای استفاده آماده است.

هزینه خدمات نگهداری سونا

هزینه خدمات نگهداری سونا

هزینه خدمات نگهداری سونا در رزآب شامل تعرفه‌های متفاوت و ثابتی است که در قبال هر یک از خدمات ارائه شده به مشتریانمان تعیین می‌گردد. همکاران ما پس از بازدید از محل و بررسی شرایط و تعیین تجهیزات مورد نیاز برآوردی از هزینه نگهداری سونا را به مشتری اعلام می‌کنند و پس از عقد قرار داد فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به طور کلی این هزینه‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع و تعداد تجهیزات استفاده شده، زمان لازم برای انجام سرویس سونا، مشکلات و عیوب پیش آمده و تعداد افراد لازم برای انجام این مراحل در تعیین هزینه خدمات نگهداری تاثیر دارند.

جهت اطلاع از قیمت‌ دقیق تعمیر سونا و دریافت خدمات نگهداری و سرویس سونا با ما در مجموعه رزآب در ارتباط باشید و از کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی و مشاوره بگیرید.

هزینه خدمات نگهداری سونا
Call Now Buttonاعزام فوری سرویس کار