استخر پیش ساخته
13
اردیبهشت

نصب، تعمیر و نگهداری استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته چیست؟  

استخرهای پیش ساخته (Prefab pool) بهترین انتخاب برای کسانی است که علاقه زیادی به استخر دارند ولی زمان و هزینه استخرهای سنتی را ندارند. این استخرها به صورت آماده و ساخته شده در کارخانه به محل نصب ارسال می‌شوند و توسط نصابان حرفه ای در محل مورد نظر نصب می‌شوند. این استخرها انتخاب مناسبی برای استخرهای خانگی هستند.

این استخرها معمولا از جنس فایبرگلاس هستند اما در نوع بتنی، وینیلی، پلی پروپیلن و فولادی نیز ساخته می‌شوند. استخرهای پیش ساخته بر عکس استخرهای سنتی نیازی به هزینه های مانند گودبرداری، خاک برداری ، کاشی کاری و مراحل دیگر ندارند و در صورتی که فرد بخواهد تغییری در استخر ایجاد کند نیز هزینه گزافی پرداخت نمی‌کند.

 بیشتر بدانید: استخر

انواع استخرهای پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته بر اساس متریال استفاده شده در ساخت آنها به گروه های زیر تقسیم می‌شوند:

انواع استخرهای پیش ساخته

استخر پیش ساخته بتنی

استخر پیش ساخته بتنی استخری است که در کارخانه با قالب های مخصوص بعد از بتن ریزی و خشک شدن به محل نصب ارسال میشوند و گاهی به صورت جدا از هم ارسال شده و در محل نصب به هم متصل می‌شوند. استخرهای بتنی به دلیل متریال مورد استفاده وزن بالایی دارند که این امر ابعاد آنها را محدود می‌کند زیرا حمل آنها تا محل نصب باید به صورت زمینی باشد پس ابعاد این نوع استخر معمولا بیشتر از ۵ متر و نیم در ۱۰ متر و نیم نمی‌شود. استخر بتنی را به صورت روکار یا توکار می‌توان نصب و در برخی مواقع مطابق با سلیقه مشتری بخشی توکار و بخشی روکار نصب می‌شود.

استخرهای وینیلی

وینیل یک آستر انعطاف پذیر و مقاوم در برابر گرما و سرما است. این آستر در برابر رطوبت و مواد شیمیایی استحکام بالایی دارد و به دلیل وزن پایین نصب آن بسیار آسان است. تمیز کردن وینیل بسیار آسان است زیرا به مرور زمان و در مدت طولانی کثیف نمی‌شود. این استخرها به دلیل انعطاف پذیری متریال از نظر ضخامت، شکل و اندازه و حتی رنگ تنوع زیادی دارند. استخر وینیل برروی قابی از جنس فولاد یا پلیمر گالوانیزه نصب می‌شود.

استخر فایبرگلاس

این استخرها از متریال مخلوطی از فایبرگلاس و رزین تولید می‌شوند. مقاومت، دوام و ماندگاری این نوع استخرها بسیار زیاد است و به دلیل جلوگیری از هجوم جلبک ها تمیز کردن آنها بسیار آسان است. این استخرها به صورت روکار، توکار و یا با نظر مشتری نیمه روکار و نیمه توکار نصب می‌شوند.

استخرهای پلی‌پروپیلن

استخرهای پلیمری از پلی‌پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند. این نوع استخرها در ابعاد و شکل بسیار متنوع هستند. پلی‌پروپیلن بسیار سبک، مقاوم و بادوام در برابر خوردگی است. اندازه کوچک این استخر برای استخر خانگی مناسب است اما این استخر در اندازه های بزرگ برای آبگیری کشاورزی یا پرورش ماهی استفاده می‌شود.

استخرهای فولادی

این گونه استخرها به دلیل اینکه پایه و بدنه آن فلزی است به این نام خوانده می‌شوند. استخرهای فولادی پیش ساخته در ابعاد و طرح های مختلف آماده به فروش می‌رسند و می‎توان به صورت روکار از آنها استفاده کرد. اما این استخر پیش ساخته به تنهایی قابل استفاده نیست و کف و بنده آن نیازمند یک روکش مقاوم به رطوبت برای جلوگیری از زنگ زدگی فولاد است.

نصب استخر پیش ساخته

نصب استخر پیش‌ساخته به طور کلی مراحل یکسانی دارد اما با توجه به نوع آن در برخی مراحل متفاوت هستند. به طور مثال نوع استخر در مدت زمان نصب آن نیز تاثیر دارد. اما برای نصب استخر پیش ساخته ابتدا باید نوع آن ابعاد آن و توکار بودن یا روکار بودن آن مشخص شود. برای نصب تو کار نیاز به گودبرداری و خاک برداری وجود دارد. برای نصب روکار استخر سطح نصب باید تمیز و مسطح باشد تا به مرور زمان به بخش هایی از استخر فشار بیش از اندازه وارد نشود.

استخرهای پیش ساخته متناسب با متریال ساخت مراحل نصب خاص خود را دارند و به همین دلیل نیازمند یک گروه حرفه‌ای متخصص در نصب و راه‌اندازی هستند. با توجه به نوع متریال مورد استفاده در ساخت استخر پیش ساخته نکاتی در نصب آنها مورد اهمیت است که نصابان حرفه ای در هنگام نصب ملزم به رعایت آنها هستند.

در هنگام نصب استخر پیش ساخته بتنی باید میزان فشار آب وارده به کف و بنده را در نظر گرفت و از مواد آب بندی مناسب استفاده کرد. در هنگام نصب استخر پیش ساخته فایبر گلاس باید توجه داشت که این نوع استخر نیازی به اقدامات آب‌بندی ندارد. در هنگان نصب استخر پیش ساخته فلزی بایداز یک لایه پی وی سی به جهت آب بندی استفاده شود.

نصب استخر پیش ساخته

تعمیر استخر پیش ساخته

انواع مختلف استخر پیش ساخته در صورت آسیب دیدن تعمیرات متفاوتی نیز نیاز دارند که برای تعمیر استخر خود باید با گروه حرفه ای در خصوص تعمیر آن تماس بگیرید و خود اقدام نکنید مگر اینکه نسبت به تعمیر آن آگاهی داشته باشید. می‌توانید تا قبل از رسیدن تعمیرکاران حرفه ای اقداماتی را انجام دهید.

در صورتی که بدنه استخر شما دچار آسیب شد محل آسیب را پیدا کرده و علامت گذاری کنید برای اینکه آب به درون استخر نفوذ نکند آب استخر را تخلیه کنید. اگر آسیب سطحی باشد بر اساس نوع استخر می‌توانید اقداماتی جهت تعمیر انجام دهید. اگر پایه استخر پیش ساخته دچار مشکل شده است حتما برای تعمیر آن تعمیرکار متخصص این حوزه را خبر کنید زیرا بر اساس نوع نصب عیب یابی و رفع مشکل متفاوت است.

برای اینکه از آسیب احتمالی به استخر پیش ساخته خود جلوگیری کنید با توجه به نوع استخر از آسیب رسیدن به کف و بدنه آن جلوگیری کنید. به طور مثال از برخورد اجسام نوک تیز به بدنه و کف استخر فایبرگلاس جلوگیری کنید. از نزدیک کردن آتش به بدنه این نوع استخر خود داری کنید.

 بیشتر بدانید: تعمیر استخر

تعمیر استخر پیش ساخته

نگهداری استخر پیش ساخته 

برای اینکه استخر شما طول عمر بیشتری داشته باشد و عملکرد بهتری به شما ارائه کند می‌توانید نکاتی را در این خصوص رعایت کنید:

  • از برخورد آب به بخش های فلزی جلوگیری کنید
  • اگر استخر شما در فضای باز است بهتر است از سایبان استفاده کنید
  • از تماس اشیاه برنده و نوک تیز به لایه داخلی استخر جلوگیری کنید
  • برای تمیز کردن داخل استخر از فرچه سیمی استفاده نکنید
  • برای تمیز کردن داخل استخر از پارچه های نرم استفاده کنید
  • می‌توانید برای تمیز کردن استخر از کارواش و فشار آب استفاده کنید
  • از برخورد های شدید و یا برخورد اجسام سنگین به بدنه بیرونی استخر جلوگیری کنید
  • تاسیسات استخر را به صورت منظم سرویس کنید
  • برای شست شوی استخر از مواد شوینده مجاز استفاده کنید
  • اسکیمر استخر را تمیز کنید
  • در زمان لازم و مشخص استخر را اسید شویی کنید

 بیشتر بدانید: نگهداری استخر

نگهداری استخر پیش ساخته

مزایای استخر پیش ساخته

انواع استخر پیش ساخته نسبت به استخرهای سنتی مزایایی نیز دارند:

  • هزینه کم ساخت و نصب در مقایسه با استخرهای سنتی
  • نصب آسان و سریع
  • هزینه پایین تعمیرات
  • تنوع زیاد
  • بدون نیاز به مراحل سخت و طولانی در استخرهای سنتی
  • جابه جایی آسان
  • هزینه سرویس دوره ای پایین
  • هزینه پایین تجهیزات
  • زمان کم برای نصب
  • راحتی تعمیرات
مزایای استخر پیش ساخته

قیمت استخر پیش ساخته

قیمت استخر پیش ساخته متناسب با نوع، ابعاد، متریال، محل نصب، مسافت طی شده تا محل نصب و دست مزد نصابان متفاوت است. تغییر قیمت محصولات و متریال در بازار نیز بر قیمت این محصولات تاثیر گزار خواهد بود. اما این استخر ها نسبت به استخرهای سنتی با حجم بالای کاری و زمان زیاد برای ساخت و نصب قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

این استخرها به دلیل هزینه پایین ساخت، نصب، تعمیرات و سرویس دوره ای برای علاقه مندان به استخر که نمی‌خواهند هزینه زیادی را پرداخت کنند اما از داشتن استخر لذت ببرند بسیار مناسب است. برای اطلاع دقیق از هزینه و قیمت انواع استخر پیش ساخته با مشاوران فروش تماس گرفته تا از قیمت به روز و جدید این استخر ها مطلع شوید.

قیمت استخر پیش ساخته

فروش استخر پیش ساخته

برای خرید استخر پیش ساخته در هر نوع، از فروشندگان مجاز خرید خود را انجام دهید. برای راحتی خود در خرید می‌توانید از شرکت‌های فروش و نصب استفاده کنید. فروش استخر پیش ساخته با توجه به نوع و متریال آن توسط شرکت‌های معتبر مانند رزآب انجام می‌شود و شما نیازی نیست که مستقیما به کارخانه سازنده مراجعه کنید.

مطمئن باشید که شرکت معتبر رزآب محصولات را به قیمت کارخانه ارائه کرده و مطابق با سلیقه و نظر مشتری کلیه مراحل ساخت را کنترل خواهد کرد. می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران فروش شرکت تماس گرفته و بعد از مشورت و انتخاب نوع استخر متناسب با محل نصب سفارش خود را در ابعاد، شکل و امکانات مد نظر ثبت کنید تا در سریعترین زمان استخر شما در محل مورد نظر نصب شود.

فروش استخر پیش ساخته

تعمیر و نگهداری استخر پیش ساخته توسط رزآب

تیم حرفه ای شرکت رزآب با تجربه فراوان در ساخت، نگهداری و تعمیر انواع استخر پیش ساخته کلیه خدمات مربوط به انواع مختلف استخر را با مناسب ترین قیمت ارائه می‌کند. این شرکت با توجه به انواع استخر تیم های متخصص هر نوع را در اختیار دارد تا در صورت بروز مشکل افراد متخصص در همان بخش را به محل نصب استخر اعزام کند.

رزآب با گروه نگهداری و سرویس دوره ای مجرب و حرفه ای متخصص در انواع مختلف استخر خدمات نگهداری و سرویس دوره ای را به صورت برنامه ریزی و در زمان مشخص بدون نیاز به یادآوری و تماس مجدد با بهترین و مناسب ترین قیمت انجام خواهد داد.

این شرکت کلیه خدمات خود را ضمانت کرده و اگر از این شرکت استخر خود را خریداری کرده باشید کلیه خدمات پس از فروش را به شما ارائه خواهد کرد تا در صورت بروز هر نوع مشکل ونیاز به تعمیر گروه متخصص خود را سریعا به محل نصب استخر اعزام کند.