نصب و اجرا جکوزی شیشه ای
11
اردیبهشت

نصب و اجرا جکوزی شیشه ای و انواع آن

جکوزی شیشه‌ ای

امروزه داشتن جکوزی در منزل به یکی از آپشن های مورد علاقه تبدیل شده است. استفاده از جکوزی بعد از یک روز سخت کاری، داشتن فضایی آرام و استفاده از قابلیت ماساژ محبوبیت آن را افزایش داده است. برخی از افراد داشتن جکوزی در حمام یا بالکن خانه را به استفاده از جکوزی های عمومی ترجیح می‌دهند. شاید بهترین نوع جکوزی برای سرویس بهداشتی یا بالکن جکوزی شیشه ای باشد که هم از نظر ظاهری بسیار شیک است و هم مقاومت بالایی دارد.

این جکوزی نسبت به تعداد افراد طراحی می‌شود و متناسب با ظرفیت انواع یک نفره تا ۱۲ نفره دارد. شیشه مورد استفاده در ساخت این نوع جکوزی نشکن است و در برابر فشار آب مقاومت بالایی دارد. معمولا برای ساخت جکوزی شیشه ای (GLASS HOT TUB) از شیشه های سکوریت، سند بلاست، ساتینا و لاکوبل استفاده می‌کنند. این نوع شیشه ها به دلیل نوع ساخت و میزان حرارت در زمان ساخت مناسبترین انتخاب برای جکوزی شیشه ای هستند.

مشاوره رایگان استخر، سونا، جکوزی و وان جکوزی تیم رزآب

وان جکوزی شیشه ای

برای ساخت وان جکوزی شیشه ای از شیشه های مقاوم در برابر فشار و نشکن استفاده می‌کنند تا علاوه به جلوه بصری و زیبایی استحکام لازم در زمان استفاده را نیز داشته باشند. شیشه های سکوریت، سند بلاست، ساتینا و لاکوبل متریال مورد استفاده در ساخت وان جکوزی هستند که متناسب با فضای نصب جکوزی انتخاب می‎شوند اما بهترین انتخاب شیشه سکوریت خواهد بود.

وان جکوزی شیشه ای نیازمند یک قالب فلزی است که معمولا از جنس آلومینیوم است تا درزگیری ها را مقاومتر و البته ظاهر بیرونی را بهتر کند. وان جکوزی شیشه ای معمولا بر روی یک سکو قرار می‌گیرد تا از زمین فاصله داشته باشد و این سکو می‌تواند سیمانی یا سنگی باشد.

وان جکوزی شیشه ای

انواع جکوزی شیشه ای

جکوزی شیشه ای را متناسب با گنجایش به دو نوع تک نفره و چند نفره تقسیم می‌کنند:

تک نفره: این جکوزی ها قابلیت نصب در حمام خانه را نیز دارند و برای رفع خستگی بعد از یک روز کاری عالی هستند، این نوع جکوزی جلوه بصری فوق العاده ای دارد و علاوه بر ایجاد محیطی برای آرامش متناسب با دکوراسیون روز نیز است.

چند نفره: این نوع جکوزی برای نصب در فضاهای بزرگتر مناسبتر است. جکوزی شیشه ای چند نفره برای تعداد ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره طراحی و ساخته می‌شود. برخی علاقه دارند تا از این نوع جکوزی در بالکن خانه استفاده کنند.

 بیشتر بدانید: جکوزی

نصب جکوزی شیشه‌ ای

نصب این نوع جکوزی به متخصص این حوزه نیازمند است زیرا اینگونه جکوزی هنوز رواج زیادی ندارد و افراد متخصص در نصب آن کم هستند.  این نوع جکوزی نیازمند یک قالب آلومینیومی خاص، یراق آلات ضد آب و درزگیرهایی برای مقاوم سازی گوشه ها و اطراف جکوزی است و از سوی دیگر نصب تجهیزات و تاسیسات این نوع جکوزی به نصاب متخصص نیازمند است زیرا آب بندی جکوزی شیشه ای برای جلوگیری از نشت آب بسیار مهم است.

در هنگام نصب فرد متخصص از یک روکش ضد آب استفاده می‌کند و به نکاتی چون پایه سیمانی یا سنگی برای قرار دادن جکوزی، سیم کشی برای انتقال برق، نصب تجهیزاتی چون جت، موتور، تجهیزات تصفیه و… دقت زیادی می‌کند تا در زمان استفاده مشکلی ایجاد نشود. پس حتما برای نصب این نوع جکوزی از افراد متخصص استفاده کنید تا عملکرد بهتری را از جکوزی خود داشته باشید و در هنگام استفاده با مشکلی روبه رو نشوید.

نصب جکوزی شیشه ای

 بیشتر بدانید: نصب جکوزی

نگهداری جکوزی شیشه‌ ای

این نوع جکوزی نیز مانند انواع دیگر جکوزی نیازمند نگهداری و سرویس دوره‌ای است تا عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. اما به طور کلی بهتر است در نگهداری از جکوزی شیشه ای به نکات زیر توجه کنید:

  • ضد عفونی کردن آب: مانند تمامی جکوزی ها در این جکوزی نیز باید آب را به وسیله کلر ضد عفونی کنید.
  • PH : بهتر است ۳ بار در هفته  PH آب جکوزی را کنترل کنید تا از سلامت آب مطمئن شوید.
  • قلیایی بودن آب: قلیایی بودن آب را کنترل کنید زیرا کاهش و افزایش آن سبب آسیب به تجهیزات می‌شود و برای پوست بدن بسیار مضر است.
  • سرویس دوره ای: بهترین راه برای اطمینان از سالم بودن جکوزی انجام سرویس دوره ای توسط سرویس کار مختصص آن است.
  • تعویض آب: توصیه می‌شود با توجه به تعداد افراد استفاده کننده و میزان استفاده در ماه از جکوزی بعد از مدت مشخص و معینی آب جکوزی را تخلیه و تعویض کنید.
  • تهویه محیط: سیستم تهویه محیطی که جکوزی در آن قرار دارد مهم است زیرا مانع از باقی ماندن رطوبت خواهد شد و احتمال تجمع قارچ و باکتری را از بین می‌برد.
  • تمیز کردن: یکی از نکات مهم در نگهداری از جکوزی تمیز کردن به موقع آن است. برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی استفاده نکنید و بهتر است از سرویس کار دوره ای بخواهید روش های تمیز کردن را به شما آموزش دهد.
  • خشک کردن وان: بهتر است بعداز استفاده از جکوزی وان داخل و خارج وان را خشک کنید.
  • دوش گرفتن: توصیه می‌شود قبل از ورود به جکوزی دوش بگیرید تا نیاز به مواد ضدعفونی کننده را کاهش دهید.

 بیشتر بدانید: نگهداری جکوزی

تعمیر جکوزی شیشه‌ ای

در دنیای امروز استفاده از جکوزی در منزل افزایش زیادی داشته است و به طور کلی ابزار و تجهیزاتی که با آب و برق به طور مدام کار می‌کنند نیازمند سرویس دوره ای و در صورت لزوم تعمیرات هستند. برای عیب یابی و تعمیر هر نوع جکوزی بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و بدون آگاهی تلاشی برای تعمیر جکوزی نکنید زیرا خطرات تعمیر اشتباه بسیار زیاد است.

در صورت بروز یا ایجاد مشکل و اختلال در عملکرد جکوزی باید کلیه بخش های آن بررسی و عیب یابی صورت گیرد و مشکل اصلی مشخص و پیدا شود و بعد از آن اقدام به تعمیر شود. تشخیص مشکل جکوزی نیازمند آگاهی کامل به نوع جکوزی و تجهیزات و تاسیسات مورد استفاده در آن است که این امر نیازمند تعمیرکار متخصص است. در صورت بروز هر گونه اختلال در جکوزی شیشه ای حتما با تعمیرکاران حرفه ای که دارای مجوز هستند، تماس بگیرید. می‌توانید تا رسیدن تعمیرکار برخی اقدامات را انجام دهید:

اگر بدنه جکوزی شیشه ای دچار مشکل شده باشد به دلیل شفافیت این عیب قابل دیدن است، بهتر است تا قبل از رسیدن تعمیرکار آب را تخلیه کرده و از چسب سیلیکونی استفاده کنید.

اگر تاسیسات اصلی دچار مشکل شده اند به هیچ وجه از جکوزی استفاده نکنید و به هیچ عنوان اقدام به چک کردن و عیب یابی نکنید جکوزی را از برق جدا کرده و منتظر رسیدن تعمیرکار شوید.

اگر آب در جکوزی جریان ندارد به احتمال زیاد پمپ دچار مشکل شده است پس از روشن کردن و استفاده خود داری کنید و منتظر رسیدن تعمیرکار باشید.

 بیشتر بدانید: تعمیر جکوزی

تعمیر جکوزی شیشه‌ ای

جکوزی شیشه‌ای چگونه ساخته می‌شود؟

شاید زیباترین و چشم نوازترین نوع جکوزی ، جکوزی شیشه ای باشد. این نوع جکوزی بسیار شیک و جلوه بصری فوق العاده ای به محیط می‌دهد. در تهیه این نوع جکوزی از انواع مختلف شیشه‌های مقاوم در برابر فشار و ضد آب مانند سکوریت، سند بلاست، ساتینا و لاکوبل استفاده می‌کنند که علاوه بر مقاومت بالا ظاهری زیبا نیز دارند.

اما بیشترین نوع شیشه مورد استفاده در ساخت این نوع جکوزی در کشور سکوریت است، در هنگام ساخت این نوع شیشه با استفاده از حرارت جداره بیرونی آن را به شدت گرم کرده و بلافاصه سرد می‌کنند این روش مقاومت شیشه را بالا می‌برد و این اقدام سبب می‌شود که شیشه سخت و محکم شود و احتمال شکستن آن کاهش پیدا می‌کند و احیانا در صورت شکستن نیز تکه‌های آن به اطراف پخش نخواهد شد و به کسی صدمه وارد نمی‌کند، جداره داخلی را برای انعطاف پذیری با حرارات کمتری مقاوم می‌کنند.

ظرفیت جکوزی شیشه ای

جکوزی شیشه ای متناسب با ظرفیت به دو نوع تک نفره و چند نفره تقسیم می‌شود. با توجه به ظرفیت انتخابی طراحی جکوزی متفاوت خواهد بود. به طور کلی جکوزی شیشه ای از یک نفر تا ۱۲ نفر ظرفیت دارد. اما بر اساس سلیقه و نیاز مشتری می‌شود جکوزی شیشه ای را برای ظرفیت های بیشتر نیز طراحی کرد.

طراحی جکوزی شیشه ای برای ظرفیت های بالاتر از ۱۲ نفر نیازمند طراحان و سازندگان حرفه ای است. توجه داشته باشید که بر اساس ظرفیت انتخابی شما ضخامت و نوع شیشه مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

ظرقیت جکوزی شیشه ای

قیمت جکوزی شیشه‌ ای

در تعیین قیمت جکوزی شیشه ای نکاتی چون نوع شیشه، ضخامت شیشه، رنگ شیشه، ابعاد شیشه، اندازه جکوزی، طراحی جکوزی، محل نصب جکوزی، تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده تاثیر زیادی دارد. بر این نکات می‌توان تجهیزات ظاهری و نورپردازی را نیز اضافه کرد که بر جلوه بصری تاثیر زیادی خواهند داشت.

همه این نکات در تعیین قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود و نباید از این موضوع بگذریم که تغییر قیمت تجهیزات اساسی و کلی در ساخت جکوزی در بازار نیز بر قیمت جکوزی شیشه ای تاثیر خود را خواهد گذاشت. پس برای آگاهی از قیمت به روز و دقیق حتما از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان شرکت تماس بگیرید تا مطابق با خواسته و نیاز شما را راهنمایی کرده و مبلغ مورد نظر را به شما اطلاع دهند.

خرید وان جکوزی شیشه ای

برای خرید وان جکوزی شیشه ای به تعداد افراد، محل نصب و نوع شیشه دقت کنید. نوع شیشه و مقاومت آن بسیار مهم است، اگر جنس شیشه مورد استفاده و میزان ضخامت لازم را نمی‌شناسید و آگاهی کافی ندارید برای خرید بهتر است با متخصصان و کارشناسان مشورت کنید و بعد اقدام به خرید کنید. خرید اشتباهی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

برای ابعاد مختلف جکوزی شیشه ای تاسیسات و تجهیزات متفاوتی نیاز است پس در هنگام خرید به این نکته توجه کافی داشته باشید تا تاسیسات مطابق تعداد افراد استفاده کننده انتخاب شود. دقت کنید که ابعاد جکوزی متناسب با محل نصب و مکان قرار گیری باشد در محیط کوچک نمی‌توانید از جکوزی بزرگ استفاده کنید.

بهترن راه برای خرید وان جکوزی شیشه ای کمک گرفتن و مشورت کردن با متخصصان و نصابان حرفه ای این حوزه است تا بهترین جکوزی را برای استفاده داشته باشید. در این راستا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران و کارشناسان تماس گرفته و بعد از مشورت و کمک گرفتن از آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید وان جکوزی شیشه ای

نصب جکوزی شیشه‌ ای توسط رزآب

تیم حرفه ای شرکت رزآب بهترین کارشناسان و مشاوران این حوزه را در اختیار دارد تا شما بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید. بعد از مشورت و انتخاب جکوزی شیشه ای این شرکت نصابان حرفه ای و دوره دیده خود را به محل اعزام کرده تا در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه یک جکوزی شیشه ای زیبا و متناسب با محیط داشته باشید.

رزآب با داشتن نصاب های حرفه ای و متخصص در نصب جکوزی شیشه ای این اطمنان را به شما خواهد داد که دقت و توجه کافی در نصب کلیه تاسیسات و تجهیزات توسط نصاب وجود دارد و بعد از راه‌اندازی و چک کردن کلیه مراحل جکوزی برای استفاده به شما تحویل داده می‌شود.

شرکت رزآب کلیه موارد را ضمانت کرده و بعد از نصب می‌توانید از خدمات پس از فروش این شرکت استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل تعمیرکاران حرفه ای شرکت در خدمت مشتریان و خریداران خواهند بود و در سریعترین زمان به محل اعزام خواهند شد.

این شرکت برنامه سرویس دوره ای نیز دارد که با درخواست مشتری با برنامه ریزی و تعیین وقت مناسب بدون نیاز به یادآوری در زمان و وقت تعیین شده سرویس‌کاران خود را به محل اعزام می‌کند تا در طول زمان جکوزی شیشه ای شما عملکرد بهتری را ارائه کند.